Thursday, November 3, 2011

KHAZANAH TERSIMPAN DI LAUT ANDAMAN... PULAU WEH @ PULAU SABANG

Bersiap sedia nya,
Mereka berdua,
Menyelam sepenuh jiwa,
Melihat ciptaan NYA..


Antara sebab mokciks ni tak menyelam..!! Nak bersiap punya lah lecehs.. Biorpon orang kata malu kat Grandma yang masih kuat kat sebelah tu.. Rasa gerun pon kini melanda.. Tak tau kenapa.. Oso kan, rasa macam divesuit tu macam terlonggar sangat lah pulak..!! Huwa hahaaaa, rasanya kalo pakai macam sarongs nangka..!! 


Posing sikit.. Dunno if kete tu antara mangsa TSUNAMI dulu.. Me so takot la... Takot apa eekk..??? Sshh...
So mari kita layan foto2 di dasar LAUT ANDAMAN ini, hasil usaha 2 beranak ini.. Tak tau bila akan sampai lagi ke sini.. Subhanallah, indahnya ciptaan Ilahi..


















Nampak Moray Eel tu...?? Auuu chaakkk..!! 
Keluor sikit pon OK lah..
Perairan Pulau Weh ni dinobatkan antara  "NO 1 MORAY PLACE (CAPITAL) IN THE WORLD".. 
Visit here for details - LUMBA LUMBA..

24 comments:

penDragon said...

rugi you mulan x masuk sekali menyelam...cantik sungguh hidupan2 laut tu..subhanallah...

kasihredha said...

sukeee
yg bestnya ada kereta...:))

Kak Azzah8 said...

Salam Mulan...

best nyaaaa...Subhanallah ....Indahnya Ciptaan AllAh...

Kak Azzah8

aNIe said...

Subhanallah...cantiknya ciptaan ALLAH... kenapa Mulan takut nak menyelam lagik... seronok tgk kan?

Terima kasih kerana berkongsi gambar2...

gedek! said...

macam tengok NatGeo la pulak!

So Shy Lady said...

Ya Allah mmng bribu k ajaibn d dsar laut tu kan, cantik yg amat!


dgr crita ms tsunami org yg duk dasar laut t. tkesan sgt walhal kt drt dh jd pdg jrk pdg tkukur

Imran@Copenhagen said...

cantik gambar! Macam dalam magazine..

wahida said...

cantik2nya kat dlm sana tu kan...

kalau la saya ni pandai menyelam..

MULAN said...

pendragon: takde orang nak babysit marsha... lagipon lama tak prektis.. ngeh ngeh..

MULAN said...

kasihreda: ha aah ada kete... posing la depa kat kete tu..

MULAN said...

kak azzah: saya ni layan foto2 ni hari2... suka sangat tengok underwater photos..

MULAN said...

kak anie: memang cantik ciptaan Ilahi kan..

MULAN said...

gedek: banyak lagi yg belum upload... tak tau nak pilih yg mana.. cantik2 semua..

MULAN said...

shy lady: betol.. yang tengah scuba diving masa tsunami memang tak rasa apa2... cuma current kuat sikit depa citer..

MULAN said...

imran: colorful... cantik kan..

MULAN said...

wahida: nak belajar? senang je..

GreenJade said...

Subhanallah..wowowo cantik2nya khazanah di dlm tu sis..sy pulak yg terperasan mcm sy pon ade kt situ hehehe

So Shy Lady said...

dtg tngok lg, mmng .puas tngok ;D
anak2 punsuka gmba2 neh


nnti ah bwk bdk2 g aquaria

MULAN said...

greenjade: memang cantiiikkkkk sangat2...

MULAN said...

shy lady: kat aquaria pon best kan... rasa takmo balik... suka tengok macam2 jenis ikan yg kalerful tu..

Acik Erna said...

MULAN..terima kasih..cantik sungguh pemandangan ddasar laut ni..suka sangat tengok

Kak Ty said...

Mulan..thanks for sharing! keindahan yang luarbiasa...subhanallah

MULAN said...

acik erna: banyak lagi gambar underwater tapi tak sempat nak upload... dok ralit tengk je..

MULAN said...

kak ty: memang cantik kan... kalo ada masa, nak upload lagi..