Sunday, February 21, 2016

SABAH : Day 4 - Mount Kinabalu Park & Kundasang..

ASSALAMUALAIKUM & SALAM SEJAHTERA.. Moga sentiasa sihat, dilindungi & dirahmati Allah..

Khamis pagi jam 7am, di lobby hotel, kami terima kereta SAGA AUTO daripada EN FAIZUL (0194817846melalui runnernya utk kami sewa pada hari itu..

Alhamdulillah cuaca cantik..

KOTA KINABALU memang cantik sbb kedudukan di tepi laut..

Subhanallah tak jemu mata memandang..

Woaaahh macam kat oversea kan..

Yeaahhh nun di sana GUNUNG KINABALU..

Alhamdulillah syukur sampai jugak hajat kami nak menatap dari dekat walaupun tak tersampai nak mendaki lagi..

Kami masuk KINABALU NATIONAL PARK.. Bayar RM3 je rasanya utk masuk dengan kereta.. Alhamdulillah cuaca sangat cantik.. Blue sky Subhanallah..

Banyak tempat disediakan utk menikmati view yg awesome, gunung tertinggi di Asia Tenggara ni..

Dek utk view lembah2 di keliling kawasan pergunungan ni.. Woaaahhh Subhanallah..

Masuk jangan tak masuk..

Yes kami dah sampai, hehe main entrance je.

Moga semua pengunjung bertanggungjawab menjaga kebersihan kawasan ini serta di mana jua anda berada..

Off to KUNDASANG.. Bandar yg paling hampir dengan KINABALU PARK.. KUNDASANG SANGAT AWESOME.. Sejuk & cantik macam kat Europe..

Hasrat melawat lembu2 tenusu di DAIRY FARM KUNDASANG ni terpaksa dilupakan.. Cuti CNY ni memang sarat dengan pelawat..

Lapar.. Kami round2 pekan & nampak satu kedai berasap2 seakan memanggil2 kami.. Woaahh sejuk & lapar kami order SUP AYAM..

Ini lah yg berasap2 di luar kedai tu.. SAYAP & BUNTUT AYAM PANGGANG/BAKAR.. Serius meleleh tengok..

Sepinggan BUNTUT AYAM..

Sepinggan SAYAP/WING..

Di sini lah kami makan.. Terletak di bangunan kedai berhampiran KFC..

Ok done eating.. Time to balik KK.. Comel je roundabout ada kobis panjang.. Kundasang memang banyak menghasilkan sayur2an.. Ladang sayur banyak diusahakan di sini juga di kawasan rumah penduduk tempatan saja.. Homestay juga banyak di KUNDASANG.. Maybe jugak for those yg stopover utk mendaki GUNUNG KINABALU..

Awesome view kan.. Will come again.. Bye bye KUNDASANG yg awesome..!!!

JAMBATAN TAMPARULI.. Ingat lagu nya.. Hasrat nak masuk RUMAH TERBALIK & MUZIUM 3D yg sudah berdekatan juga terpaksa dilupakan.. So ramai pelawat lah masa cuti CNY ni..

Next to TANJUNG ARU BEACH.. Saja2 lepak tepi laut sebab dah tak ada agenda lain.. Free and easy..

Subhanallah & Alhamdulillah cuaca sangat cantik..

KK memang sangat membangun esp di area THE WATERFRONT ni.. Shopping mall & bangunan kedai yg terkini & moden senibinanya..

Last but not least sebelum balik hotel tunggu owner kereta datang, kami singgah JESSELTON JETTY.. Jetty ni pusat utk pelawat nak ke PULAU MANUKAN, PULAU GAYA & TAMAN LAUT TUNKU ABDUL RAHMAN..

Lepas Maghrib kami ke tempat biasa.. Warung2 bersebelahan PASAR BESAR KOTA KINABALU..

Ada jugak chicken wings di sini..

Avocado Juice tiap malam.. Murah di sini..

Ok.. Kami dah overdose dgn IKAN BAKAR, UMAI, SEAWEED dll nya.. So kami singgah warung BAKSO.. Hubby order BAKSO SPECIAL. Memang la special sbb segala bahagian ayam ada ni.. Buntut, kaki dll nya.. Sedap..

Me & Marsha kongsi BAKSO AYAM.. Sedap jgk..

Lepas makan kami lepak di TODAK WATERFRONT lagi.. Malam terakhir di KK..

Ohhh will miss this awesome view tiap malam lepas dinner..

Alhamdulillah kami diizinkan ke kota yg indah ini..

Alhamdulillah smooth journey.. Moga kami dapat kembali ke sini lagi suatu hari lagi nanti In syaa Allah..

1. Teringin sangat nak ke Sabah. Masih tidak berkesempatan. Insyallah one day.
    Lawanya Gunung Kinabalu walaupun dari jauh :)

2. Kundasang sentiasa menggamit rindu di hati kakcik. Tak tahu kenapa, tapi kakcik sangat menyukai Kundasang. Mungkin kerana kedinginannya dan pemandangan yang indah...

3. we all sefamily ni mmg suka sangat ke Kundasang ni.. sebab sejuk.. rasa macam nak kena ulang..

tak tahan tgk zeker tu..sedapp.

4. saya pun suka kundasang...rasa nak repeat lagi...tgk gambar2 akak ni lagi rasa mcm nak pergi sekarang jugak...

sedapnya chicken wing tu...huwaaaaaa...balik nnt nak carik la...

5. Tunggu tiket murah untuk diulangi lagi...udangvikan menanti

6. Tunggu tiket murah untuk diulangi lagi...udangvikan menanti

7. cantik view tu...

sdpnya montot tu..feberet

Thank you for the comments. Nanti singgah lagi ya :) Take care & stay safe.