Wednesday, January 23, 2019

BUNDT CAKES, BIRTHDAYS & BYE BYE..

Setelah sekian lama Bundt Pan ni disimpan.. Tahun 2019 ni azam nak keluarkan harta di gobok dapur utk dipergunakan sepenuhnya.. Takut disoal nanti..

Assalamualaikum & Salam Sejahtera..


BUNDT CHOCOLATE CAKE.. Alhamdulillah elok keluar dari sarang & tak melekat..


Seronok sangat bila keluar nya elok sbb selama ni asyik lekat pada celah2 bundt pan yg banyak lekok2 ni..


Secret Recipe tutup dah lama.. Last minute Kak Su mintak buatkan kek utk gathering kami.. Paksa diri cuba sbb tak jadi sgt takpe la boleh sorok2 bawak ganache & deco2 pada kek kan.. Gugel banyak kali, cuba gunakan spray instead of grease bundt pan dgn butter/tepung.. Also pukul butter, gula & telur lama utk pastikan gula hancur.. Agaknya gula tak hancur sangat tu menyebabkan adunan kek lekat pada bundt pan ni..


Alhamdulillah elok tak melekat memang sukaaaaaa sangat... Lompat bintang..!!!


Gathering 2 minggu lepas, farewell to sahabat2 baik ni, Fini & Fara ke KL.. Duduk Kerteh ni, kawan2 memang sebegitu.. Datang & pergi sbb ramai pun bukan penduduk tempatan..


Moga ukhuwah kekal abadi..


Dengar nya semalam Secret Recipe dibuka semula.. Alhamdulillah ada lah tempat nak mengopi sekali sekala.. Antara tempat yg kira mahal di sini besides Nandos, Pizza Hut, KFC & McD.. Burger King dah tutup..


And to celebrate these December & January girls.. 


Setelah sekian lama, ni lah baru nampak elok keluar dari sarang..


Next project, try another bundt pan yg dibeli 5-6 tahun lepas.. Alhamdulillah elok jugak keluarnya.. 


Seronok tgk keluar nya licin tak melekat..


Alhamdulillah..


Smaller version with 4 different designs.. 


Moga terus digunakan tak disimpan dlm gobok lagi...


Next try Kek Pisang.. Takut jugak pisang lekat..


Alhamdulillah elok jugak keluarnya...


Licin aje nya tak melekat..


Suka & seronok tak terkata..


Alhamdulillah pisang & chocolate rice tak melekat..


Bundt Pan pertama yg dibeli.. Hhhmmm excited nak beli design lain pulak.. Insya Allah..

2 comments:

nohas said...

Alhamdulillah, cantik jadinya...deko pun cantik..

m.u.l.a.n said...

Nohas: Alhamdulillah hehe deco tu gugel je