Tuesday, July 12, 2011

GIANT PIDE...

Lets try Pide tonight...


Alhamdulillah naik jugak doh PIDE ni.. Doh nya guna resipi PIZZA je.. 


Inti daging untuk PIDE itu.. Ada resipi guna Rosemary, Thymes, Paprika etc.. Tapi sebab takde semua tu, guna TACO Seasoning je.. So jadi la, MEXICAN PIDE...


Sebelum dibakar..


Ada resipi guna telur, ada resipi guna Cheese.. Kita guna semua, telur & cheese..


Salad semangkuk..

22 comments:

HappyIrfa said...

rupa tolak tepi ..janji sedap :-)

en_me said...

kalo x lawas gi jer kedai ubat senseh tewww.. ekeke

Acik Erna said...

MULAN..nak cari resepi jugak lah..mana tau kot boleh jadi..dan sedap..

zarin said...

kenyang seminggu mkn giant pide tu hihi

Kak Anie said...

Mulan...betul kata irfa...rupa tolak tepi...janji sedap...!!

hani@debumelukut said...

setuju. tak kira rupa macam mana pun, janji sodaaaaaap.

penDragon said...

haah...rupa x kisah sgt janji sedappp!!

Sizuka said...

Mulan,

besarnya pide!! hehe.. sedap kan pide tu? it's becoming our makanan ruji now. baru semlm i buat pide :D

cik cek said...

Ada kelainan...turkish pide dah jadi besar punya pide...tak de halnya lah...rasanya confirm sedap nikan...kalau kak cek dapat joint sekali makan ...alangkah sedapnya...:)

Ila said...

huhuhu..sgt menyelerakan...

MULAN said...

irfa: isshh... rupa pon kena ada.. utk tarik perhatian... hehehe..

MULAN said...

enma: kerteh takde kedai senseh... jauh nun di kemaman..

MULAN said...

acik erna: ni baru letak.. klik kat blog shidah & madiha ya..

MULAN said...

zarin: hahahaa... betol.. betol... tapi dah habis..

MULAN said...

kak anie: bila lapar memang tak tengok pon ropa benda tu.. hehhehe...

MULAN said...

kak hani: tak cantik sangat takpe kan... hehehe... cukup garam gula dah la... first time buat..

MULAN said...

pendragon: boleh la nak makan utk kelorga 4 beranak ni.. tak tau sedap ke tak.. hahaa...

MULAN said...

sizuka: hahaha... giant tu..!! seloyang besor nya.. kids ni pon mintak buat lagi.. cheese pulak dah habis.. senang jugak rupanya nak buat tu..

MULAN said...

cik cek: meh la join... kita buat yg lain ya..

MULAN said...

ila: nampak je menyelerakan... tak tau la sedap ke tak..

MOH KEMBARA said...

Salam Yong Mulan, he he pide ni pizza Turki. Selalu akak makan seelok sampai Istanbul, termasuk lamahcun dan kebab!

MULAN said...

mohkembara: tengok resipi pon banyak kabor turkish pide.. sah2 la asal turki... pide ada la, tapi lamahcun & kebab takde... sedih sedih..