Sunday, June 11, 2017

SAGU MERAH YG AWESOME..

Dah 16 Ramadhan.. Kejap je masa berlalu.. Moga Ramadhan kali ini akan menambahkan keimanan kita semua..

ASSALAMUALAIKUM & SALAM SEJAHTERA.. Moga sentiasa sihat, dilindungi & dirahmati Allah.. 


Moga kita terus memperbanyakkan amal ibadat pd bulan yg mulia ini.. 

آمِيّنْ آمِيّنْ آمِّيْنَ يَا رَبَّ الْعَالَمِيْنَ 


Tadaaaa.. Masak sekali tapi boleh makan dua kali.. Sagu Merah dgn Kelapa Parut & Sagu Merah Gula Melaka+Susu Cair..

Bulan posa ni lah baru terkial2 rajinkan diri buat kuih tradisional. Kalau bulan lain mcm takde makna hahaa.. Malas pi PARAM so mmg kena lah cari jalan utk buat desert utk kelorga tercinta. Sagu Merah mmg favourite..


Buku Resipi Sains Rumah Tangga masa Form 3 yg sangat legend.. Berlipat2 & lonyer dah buku ni tapi tetap kesayangan.. Buku yg sama2 merantau ke Vietnam sejak 1997 tatkala kesusahan membeli kuih muih tradisi..  


Resipi Sagu Merah mmg saya ikut buku ni. Suka buku ni sbb portion sikit cukup utk family kami.

3 comments:

Azian Elias said...

sedapnya..
u tau tak ini ubat kencing manis tau.

m.u.l.a.n said...

Kak Yan: hehehehe makan sikit2

MaDiHaA a.k.a Ratna said...

akak pun ada buku tu.... hehehe... nostalgianya...