Sunday, January 3, 2016

Scones Tahun Baru..

ASSALAMUALAIKUM & SALAM SEJAHTERA.. 

Semalam hati berkobar2 nak buat Scones.. Asalnya nak buat 1 Jan bersempena Encik Suami terchenta.. Tapi kesuntukan masa lah pulak.. Tak sempat nak mencari2 resipi MAMAFAMI & SALAM2BENUA, terpaksa menggugel je sbb internet semput siput.. Try je la allrecipes.com punya.. Ok lah jugak tapi baking powder banyak kot terasa kat lidah lepas makan.. 


Ok lah jugak sebab utama ada whipped cream.. Nipis scones nya sebab diterap 1cm.. Salah baca resipi kot.. Lepas gugel lagi, baru tengok orang lain terap 3-4cm.. Takpa, lesson learned..


Menerai resipi kat atas ni lah semalam.. 


Senang je rupanya buat Scones ni.. Kena ada bahan cukup je.. 


Me the happiest to see him happy esp time spent with kids.. Happy Birthday dearest hubby.. Moga sentiasa dimurahkan rezeki & ilmu, ceria gumbira, sentiasa sihat, dilindungi & dirahmati Allah.. 

آمِيّنْ... آمِيّنْ آمِّيْنَ يَا رَبَّ الْعَالَمِيْنَ 

4 comments:

Kakcik Nur said...

Di mata kakcik, rupa scone itu tetap kelihatan cantik dan menawan... :)

Othman Zan said...

Assalam. Elok je scone tu.. nampak ok je..nampak sedap je..

pB said...

Scone tu sedap ek??
Hari tu makan kar CH , tak sedap pun .....


Selamat Tahun Baru Mulan n Family

Lady Windsor said...

tak kira! nak juga scone tu, pos ke sg long sket hehe