Wednesday, April 18, 2012

KALAU NEMO MENGAMOK...

Auuuu caakk..!!! Nemo dah tak mau main2 dengan kita lagi.. Sebab spesis "kita" dah kacau habitat Nemo & kawan2 nya.. Buang sampah dalam laut.. Habis lah SEA ANEMONE - tempat tinggal NEMO..


MABUL/SIPADAN
Alaaaa NEMO, mai la keluar sat.. Jangan lah mengamok ya..!! Nanti Mulan mintak semua orang jaga alam sekitar & jangan buang sampah dalam laut lagi.. Nanti kita boleh main kejar sama2..

MABUL/SIPADAN
Kawan2 NEMO lain pon dah merajuk.. Semua tak mau datang dekat.. Kalau kasi makanan pada ikan2 tu, berpada2 lah jugak.. Jangan lah lepas kasi roti, plastik roti campak dalam laut.. Campak awak sendiri dalam laut tu jugak lah..!! Kalau snorkeling tempat cetek, cuba jangan pijak CORAL tau.. Nanti pecah, lambat nak hidup semula.. CORAL pon tempat tinggal ikan2 jugak..

MABUL/SIPADAN
Cuma yang ini yang mau dekat..!!! Best jugak hubby kena kerumun (keliling) dengan ikan2 ni.. Gatal ekkk ikan2 ni.. Nasib ikan2 je, bukan Mermaid yang rambut panjang atas darat..!! Huwa hahaaa...
*
ps : TQs dearest hubby untuk semua foto2 underwater ni.. Nanti amik banyak2 lagi tau..!! 

16 comments:

kakcik said...

Indahnya ciptaan Ilahi... rugi bila kita tak pandai menghargainya...

kasihredha said...

hahahaha...sure ikan tu ikan betina kan :)

aNIe said...

Subhanallah...cantiknya...terima kasih Mulan...kerana berkongsi gambar yang rasanya tak dpt kita tgk dgn mata kepala sendiri

Karukord Jagau's said...

besnyeeeerr......kalau dpt menyelam kat situ....dan tgk ikan berenang renang...(^____^)

Acik Erna said...

cantiknya..mulan tak teringin nak cuba ke..lagi puas hati nanti dapat tengok sendiri.

penDragon said...

Terus rasa nk p snorkeling! Cantik underwater world ni! Dgr tu semua apa nyonya Mulan ckp....jaga alam sekitar!

Ayu said...

cantiknya pemandangan bawah air... subhanallah.. :) teringin nk g mabul/sipadan. bila tahun lah agaknya ada rezki nak ke sana..

m.u.l.a.n said...

kakcik: memang cantik kan.. semua ciptaan Ilahi mmg cantik..

*

kak kasih: rasa pon camtu.. haha..

*

kak anie: sama2 kongsi.. saya suka gambar dalam laut..

*

karukord: memang best... jom pi snorkeling & diving..

*

acik erna: ada lesen jugak tapi ada masalah kesihatan sikit skrg ni.. hehe..

*

pendragon: pi laut merah.. sana cantik jugak tau..

*

ayu: nanti kalau balik malaya, boleh pi mabul/sipadan..

So Shy Lady (SSL) said...

Ya Allah indah yg amat. btuahnya org terror scuba dpt mnikmatinya k indhn dunia bwh laut

ank llaki ssl truja sgt klau kmulan tulis ntri2 psl hdupn laut tau ;)

Ros said...

Assalamualaikum Mulan,

Wahhh...bestnya Mulan....kak Ros dapat tengok macam ni pun dah suka sangat....macam mana lah rasanya kalau kak Ros boleh p tengok dekat2 macam tu kan...eeee... bestnya....

LYAfrina said...

KAGUM SGT... mmg dasar laut sgt2 indah..n setenangnya.. untungnya..dpt peluang tu... hubby mulan slalu myelam yer?

m.u.l.a.n said...

ssl: moh ajak anak laki tu scuba diving.. best tau..

*

kak ros: memang best..

*

lyafrina: ha ah.. hubby mmg selalu nyelam.. hobi dia..

wahida said...

subhanallah...cantiknya kak kat dalam sana tu...terpukau saya...

dan gambar2 ni semua mmg superb!! cantik dan terang!!

Papa Mifz said...

gambar nemo mmg tersangat la susah nak dapat...suko menyorok...hehe

m.u.l.a.n said...

wahida: moh le masuk air..!! hehe..

*

papamifz: betol.. kena main kejar2..

Munnafendy said...

cantiknya....speechless...