Saturday, March 10, 2012

MICHAEL SCHUMACHER BERCUTI DI TERENGGANU?

Semalam (Jumaat) balik Kuantan kejap.. Jengok mak & settle few things.. Semalam kan, penuh cerita kat paper & TV pasal anak yang tinggalkan mak dia kat hotel budget tu.. Sedih betol rasanya.. Kalau pon terdesak, carilah saudara mara atau hantar terus ke rumah orang tua.. Kalau lah jadi apa2 pada mak nya di bilik hotel tu, mau menyesal seumur hidup nanti.. Nauzubillah..!! Jauhkan lah kita semua dari perbuatan sebegitu..!!


Bawak mak lunch kat kedai makan feveret dia & kami jugak.. SRI BETONG CAFE.. Dekat dengan rumah je.. Kedai ni jual lauk pauk TRADISIONAL PAHANG.. From left tu kan : MASAK LEMAK JANTUNG PISANG, PERIA BERLADA, SAMBAL HITAM PAHANG, SAMBAL TEMPOYAK & SAMBAL JERING+BILIS+TEMPOYAK.. Wohhhoooo, semua sangat sedap...!!


Last but not lesat.. PATIN MASAK TEMPOYAK.. 
The very maveles one is the kepala lah...!!

DAPAT UPAH AISKRIM..
Pagi tadi (Sabtu) bawak kids pi Taekwando session @ Kemaman.. Nun 2 beradik kepeluhan lepas ber-Taekwando.. Mintak eskrem.. Walopon jauh 2-3 puluh kilometer, the mother sangup drive gitu.. The father pi nyelam cari ikan @ LAUT CHINA SELATAN tu.. Ada kawan kata, buat apa budak banyak sangat aktiviti, sebab nanti penat & tak cukup masa nak belajar.. Betol jugak tu kan, tapi takkan belajar je.. Ketat padat otak nanti.. Hubby ni memang encourage budak2 ni buat macam benda.. Kita ikut & suka jugak.. Sebab masa kecik takde duit & takde peluang nak buat..


HAPPY HOLIDAYS ALL...
Banyaknyakereta atas jalan pagi tadi.. Selalunya drive Kerteh to Kemaman takde macam ni.. Pastu ada pulak yang berlagak macam Michael Schumacher.. Laju kemain, suspen woooo.. Intai jugak kot2 betol Schumi tu.. Agaknya kereta pengantin lelaki lambat sebab nak akad nikah kot.. Banyak kereta penuh riben2 macam2 kaler.. Ni mesti riben takot konvoi tercicir.. Sabar ya Encik2 dan Puan2.. Berhemah lah di jalanraya.. Kering tekak ni banyak sangat membebel..

22 comments:

penDragon said...

geram jugak baca paper smlm pasal tinggal mak kt hotel tu. I pun suka anak2 byk aktiviti. Asyik belajar saja kesian jugak. lagipun kita dulu2 xde pun peluang nk beraktiviti mcm ni.

Anonymous said...

Salam Kak,

Nampak sungguh sedap, kecur airliur, berair mata. Saya menetap di luar Msia, gambar2 makanan mcm ni memang menyeksa-kan saya. Tapi tengok jugak tu.

whitecappuccino said...

meriah lauk pauk dalam pinggan tu ya? hmm ye ;a jalan kat depan rumah saya ni tak putus2 kereta. selamat bercuti!

MOH KEMBARA said...

Salam Yong Mulan,

Lepas citer sedih, citer makan-makan...issyyyy Yong nih! Gulei tempoyak pulak tu disebut!

Mr.Clive said...

hoho byk betul makanan yang dikongsi dalam blog ni...hehehe...suke bace...keh3

kasihredha said...

hihihi ingatkan betul le schumacher dtg terengganu :)

sedapnya ikan patin 0h ikan patin

faiz fakhirin said...

ni bukan kedai yg ikan paten standard hotel tu kan,...if not, kena bil 10K..hahaha...tapi peria tuh...fuhhhh, bikin perut berbunyi nih...

m.u.l.a.n said...

pendragon: apa pon alasan anak tu, pasti nya ada cara utk selesaikan masalah tu.. kalau jadi apa2 pd mak dia macamana nanti kan..

selagi boleh, kami sokong anak2 utk ber-aktiviti.. nanti tv & games je depa main..

m.u.l.a.n said...

anon: hehehe... memang sedap semuanya.. kalau dekat boleh makan sama2...

m.u.l.a.n said...

whitecappuccino: sokmo camtu, nasi sikit je tapi lauk penuh sepinggan.. baru dapat menikmati lauk yg macam2 tu..

m.u.l.a.n said...

mohkembara: 1malaysia kan.. citer pon macam2 ada... hmmm, kat perak pon mesti banyak tempoyak kan.. yumm yumm..

m.u.l.a.n said...

mr clive: malaysians love to eat kan.. so makan2 la can get everyone together.. i like..!!!

m.u.l.a.n said...

kak kasih: memang laju kemain ngalah schumacher tu.. mai la sini makan patin sama2.. tempoyak & frozen patin ada ni..

m.u.l.a.n said...

faiz: kepala patin ni rm6.50.. ok la coz sedap sangat.. maveles..!!

Rai said...

ingatkan schumacher betul cuti kat terengganu..hahaha..

sesekali sedap jugak kalau makan patin..

wahida said...

ish..tak baik tau....kecur air liur saya tgk jantung masak lemak tu...adoi la...

m.u.l.a.n said...

rai: mana tak nya.. semua yg bawak kat jalan ni laju kemanin ngalahkan michael schumacher.. hehehe.. patin mmg sedap..!!

m.u.l.a.n said...

wahida: jantung pisang masak apa pon memang sedap kan..!!

dela said...

amboi..meriah lauk pauk.... myelerakan..!

m.u.l.a.n said...

dela: lauk kena banyak untuk kasi meriah.. yumm yumm.. hehe..

fieda said...

fuyoo..sedapnyer tgk lauk 2 tu..

m.u.l.a.n said...

fieda: lauk kampung mana2 pon sedap kan..