Monday, November 14, 2011

GOSSIP TERKINI.... KEPALA TER-UMBANG AMBING vs NASI AMBENG...

Fuuuuhhhh... Nak salah kan siapa ni..?? Sendiri punya molot, sendiri tanggung la kan... Sendiri punya kepala, sendiri lah yang jaga kan...


Kalo nak aman damai, jaga molot tu betol2.. Takde la nanti menyusahkan orang.. Akibatnya badan jugak binasa... Kepala jugak yang go up & down..


Lembu di-korbankan.. 
Makan & makan tanpa segan.. 
Kepala pon macam di awang-awangan...
Maka kisahnya, tanggung lah empunya badan...
Tiada guna sesalan..
Tunggu.. Kolesterol kita check minggu depan..
Ngeh, ngeh....
*
Yey, yey.... Ada kawan bikin majlis baca Yasin bersempena anak nya menduduki SPM.. Molot ini tak tahan menahan nya...


Yezzzaaa...!! Akak ni terer buat NASI AMBENG.... Me one of the Masterchef's crew yang perasan... So amat busy sampai lupa bawak camera.. Daun2 pisang tu kan, kita yang potong.. Kita pon curi foto ni..


Best tau.. Kalo tak makan kat situ, akak tu kasi bekas untuk tapau.. Marbeles..!!! Sebab saya crew, makan boleh, tapau pon boleh... Ahaks...!!!


Foto2 dicuri dari FB Chef Hanieliza... TQs Kak Liza yang sokmo busy nya tu.. Cuti sekolah ni dia akan lagi busy, merantau se-antero Malaya untuk demo masakan.. Will miss you...!!!

26 comments:

GreenJade said...

bestnyeeee

begelora perut den tgk nasik ambeng tuuuuuu uhuhuhu

mamasita said...

Gelak betul baca your posting..hehehe

en_me said...

vahh rindu nak makan nasi ambeng tuu..

So Shy Lady said...

sape yg t.jg mulut tu? ce cite2x

t.pnah lg mrasa nasi ambeng...sadis kan? haha

penDragon said...

alah, mkn daging korban setahun sekali je...bukan selalu...kalau kepala mcm di awang2an pun tahankan aje la....daging korban x sama rasa dia mcm daging biasa...

Nieza said...

lum pernah mkn lagi nasi ambeng ni..menarik kan:)

Queenie said...

waaa...menayang eh,
campaklah sini sket brg selonggok dua...

Acik Erna said...

sedapnya nasi ambeng..lama tak makan..

kasihredha said...

suka nasi ambang
tp dah lama tak makan

Ila said...

wah,tak pernah lagi makan nasi ambeng

hanieliza said...

seronok sungguh majlis semalam..terhibur rasanya...

MULAN said...

greenjade: memang kami yg tengah keje tu pon lagi bergelora tau.. kena tunggu abis hidang tetamu baru boleh makan.. hehe...

MULAN said...

mamasita: pening laaa mama... still pening ni... lagi pening tengk daging dalam peti.. nak distribute tp takde masa..

MULAN said...

enme: balik dr haji tu boleh makan puas2..

MULAN said...

shy lady: molot empunya diri ni laa... asyik nganga nak makan je.. byk makan daging sampai pening kepala jadi nya.. hehehe.. try la cari nasi ambeng.. sedap tau..

MULAN said...

pendragon: betol tu.. daging segar bugar.. bau pon sedap je.. lepas kari, kasi gril.. pastu kasi buat sos bolognese.. pastu apa lagi ekk.. hehee..

MULAN said...

nieza: leceh nak buat sbb byk bahan sampingan.. serunding kelapa la, itu ini dan byk lagi.

MULAN said...

queenie: meh sini... meh sini... kalo pos nnti basi... hehe...

MULAN said...

acik erna: memang best kan.. kat kl mana nak cari nasi ambeng ekk?

MULAN said...

kasihreda: memang sodap nasi ambeng tu..!!!

MULAN said...

ila: try la cari kt kl... sedap tau..

MULAN said...

kak liza: hahahaa.... kita hiburkan diri kita.. masing2 berebut nak bercakap, gitu lah jadiya... riuh rendah..

Ros said...

Salam ziarah,

sedapnya nampak...

aNIe said...

Sedapnya nasi ambeng.. adalah juga air tangan mulan kat nasi ambeng tu ye...hehehehe

Akak tak berani tengok lembu kena korban...

MULAN said...

ros: tqs ziarah.... memang sedap..

MULAN said...

kak anie: tolong potong daun pisang, susun2 dalam talam... hehehe...