Tuesday, July 12, 2011

GIANT PIDE... MEH MAKAN SAMA-SAMA...

Memang dok teruja sangat baca kenkawan buat PIDE... Ala2 pizza gitu.. BLOG SHIDAH-DAIRI MAMA & BLOG MADIHA..... 


Tapi yang tak patut nya, tang sibuk nak buat PIDE ni, tang ni la ramai orang nelipon... Tanya itu ini & bagai2... Mencungap naik darah sebab habis masa dok gayut kat telipon je...


Alhamdulillah naik jugak doh PIDE ni.. Doh nya teman guna resipi PIZZA je.. 


Inti daging untuk PIDE itu.. Ada resipi guna Rosemary, Thymes, Paprika etc.. Tapi sebab teman takde semua tu, teman guna TACO Seasoning je.. So jadi la, MEXICAN PIDE...


PIDE dalam blog Shidah  & Madiha memang la rupa cantik sangat... Ala2 sampan gitu.. Tapi sebab ramai bebenor yang nelipon. takde nya masa nak ber-sampan2 gitu.. Nah amik ko duduk dalam loyang besaq ni...


Ada resipi guna telur, ada resipi guna Cheese.. Teman guna semua, telur & cheese..


Pastu Salad semangkuk.. Untuk lawas & untuk kawan kan dengan MEXICAN PIDE tu..
*

FOTO- BLOG SHIDAH
Nak resipi klik sini...BLOG DAIRIMAMA

FOTO-BLOG MADIHA
Nak resipi klik sini...

22 comments:

HappyIrfa said...

rupa tolak tepi ..janji sedap :-)

en_me said...

kalo x lawas gi jer kedai ubat senseh tewww.. ekeke

Acik Erna said...

MULAN..nak cari resepi jugak lah..mana tau kot boleh jadi..dan sedap..

zarin said...

kenyang seminggu mkn giant pide tu hihi

Kak Anie said...

Mulan...betul kata irfa...rupa tolak tepi...janji sedap...!!

hani@debumelukut said...

setuju. tak kira rupa macam mana pun, janji sodaaaaaap.

penDragon said...

haah...rupa x kisah sgt janji sedappp!!

Sizuka said...

Mulan,

besarnya pide!! hehe.. sedap kan pide tu? it's becoming our makanan ruji now. baru semlm i buat pide :D

cik cek said...

Ada kelainan...turkish pide dah jadi besar punya pide...tak de halnya lah...rasanya confirm sedap nikan...kalau kak cek dapat joint sekali makan ...alangkah sedapnya...:)

Ila said...

huhuhu..sgt menyelerakan...

MULAN said...

irfa: isshh... rupa pon kena ada.. utk tarik perhatian... hehehe..

MULAN said...

enma: kerteh takde kedai senseh... jauh nun di kemaman..

MULAN said...

acik erna: ni baru letak.. klik kat blog shidah & madiha ya..

MULAN said...

zarin: hahahaa... betol.. betol... tapi dah habis..

MULAN said...

kak anie: bila lapar memang tak tengok pon ropa benda tu.. hehhehe...

MULAN said...

kak hani: tak cantik sangat takpe kan... hehehe... cukup garam gula dah la... first time buat..

MULAN said...

pendragon: boleh la nak makan utk kelorga 4 beranak ni.. tak tau sedap ke tak.. hahaa...

MULAN said...

sizuka: hahaha... giant tu..!! seloyang besor nya.. kids ni pon mintak buat lagi.. cheese pulak dah habis.. senang jugak rupanya nak buat tu..

MULAN said...

cik cek: meh la join... kita buat yg lain ya..

MULAN said...

ila: nampak je menyelerakan... tak tau la sedap ke tak..

MOH KEMBARA said...

Salam Yong Mulan, he he pide ni pizza Turki. Selalu akak makan seelok sampai Istanbul, termasuk lamahcun dan kebab!

MULAN said...

mohkembara: tengok resipi pon banyak kabor turkish pide.. sah2 la asal turki... pide ada la, tapi lamahcun & kebab takde... sedih sedih..