Thursday, July 7, 2011

DENDAM-DURIAN-DINNER

Hoooraayy... Rejeki, rejeki... Pi visit kawan semalam, dia baru dapat baby... Dapat deghoyan 3 biji.. Dendam yang membara sebab Deghoyan Kijal banyak tak jadi... Tak dapat rasa sebiji pon..


So.. Dinner malam tadi.. Durian, Air Garam & Nasi.. Sape pernah makan camni..?? Ni versi Oghang Utagha... Kata hubby la..


Amik Deghoyan, cicah ayor garam.. Gaul dengan nasi & ngap.. Terkejot besau jugak sebab budak2 ni boleh makan dengan lahapnya... 


Bubur Kacang Hijau + Deghoyan.. Sedap tapi sakit jiwa...!!!


Sebab lately banyak sangat jumpa batu2 kecik... Nak ngelat timbang kacang hijau ke? Patut la ramai pesakit Batu Karang... Paling HOT sebab bila tergigit, rasa nak pecah gigi ni.. Nasib cukup Kalsium lagi, belum reput & rapuh...

20 comments:

penDragon said...

x baik taw org yg jual tu...tipu timbangan...berjawablah dia nnti...lagipun membahayakan org. betul tu, paling bengang bila tergigit batu...arggh!! durian versi org utara mcm ni x pernah lagi rasa..hehe...budak2 ni bila dh biasa dr kecik mkn mcm ni sure dorang ok punya...anak2 I, si kakak tu je yg suka durian...lagi 2 org tu langsung takut nk jamah durian!

ajumohit said...

Salam perkenalan, sdpnya nmpk bubur durian tu

zura aini said...

deghoyan ngan pulut + garam + santan.

makan sampai puas.

cik cek said...

Kak cek lum penah lagi mkn durian cam tu...sedap ke...mcm best je dengonya...

Queenie said...

syeddapnya...
sakit ati nengoknya tau..
tp terpandangkan batu tu tetiba gigi rasa ngilu....mcm akak yg tergigit, kacau jer kan?

akak suka makan pulut ngan gula durian...tp sepanjang hari badan jadi letih...

mamasita said...

Adoi mak oi..I suker bubur kacang ijau dengan deghian..
memang dah terkena batu halus dalam kacang..
kena belek betul sebelum ghebus kacang..:)

Wan Sharif said...

mmm versi Pulau Duyong,
isi Durian +nasi + air panas + gula secukup rasa..
Kan orang Pulau Duyong manis manis semuanya.. ;))

Acik Erna said...

MULAN..tu sebab kalau beli kacang hijau nak buat bubur..lama betul nak kena tengok..pilih2 dulu..baru rebus
kalau arwah bapak dulu..durian nasi dan santan yang diletak garam..

gedek! said...

benci batu kecik tu....!

MulutPayau said...

sedapnya dapat makan durian...adoiiii kalau trgigit batu2 tu mcm nak pecah gigi!!!!!!

MULAN said...

pendragon: memang tak patut.. penat pilih batu dlm kacang hijau tu, tapi ada byk lagi rupanya... budak2 ini kalo bab makan, memang langsai la.. cuba selagi boleh, asyik2 suka je semua.. macam mak nya... hahahaa...

MULAN said...

ajumohit: salam... tqs singgah sini.. kalo sape suka durian, semuamasakan ada durina mesti sedap kan.. hehehe..

MULAN said...

zura aini: ohh yes.. yg ni pon sedap..

MULAN said...

cik cek: try la... mana tau suka...

MULAN said...

queenie: memang kalo makan pulut, badan jadi letih kan.. batu dalam bubur kacang memang rosakkan selera...

MULAN said...

mamasita: habis selera kalo jumpa batu.. dah pilih dah tapi ada jugak.. deghoyan memang sedap kan..!!

MULAN said...

ayoh wan: oh yess... pernah makan yg tu jugak... macam2 versi... malaysia meriah..

MULAN said...

acik erna: yg tu kami selalu makan jugak.. dah pilih berkali2 dah tapi ada jugak lagi batu2 tu.. geram betol..

MULAN said...

gedek: memang benci sangat2...

MULAN said...

mulutpayau: ohhh deghoyan memang sodap... memang sakit jiwa kalo tergigit batu tu..