Wednesday, June 22, 2011

WORDS ON WEDNESDAY

Kalau lah dapat satu hari,
Hidup seperti Si Turtle ini,
Di dasar laut bersendiri,
Melayari hari-hari sesuka hati,
Tiada yang ganggu juga iri,
Hidup untuk yang dikasihi,
Hanya bekerja ikhlas hati,
Mencari yang halal itu mesti,
Moga aman & iman teguh abadi...
*
"Tabah kan lah kami Wahai Yang Esa.."


~REMEMBER TO FORGET~

Always remember to forget
The things that made you sad.
But never forget to remember
The things that made you glad.
*
Always remember to forget
The friends that proved untrue.
But never forget to remember
Those that have stuck by you.
*
Always remember to forget
The troubles that passed away.
But never forget to remember
The blessings that come each day.
*
~PIANO LADY NANCY~

8 comments:

Imran@Copenhagen said...

kenapa turtle muka masam je..haha

Wan Sharif said...

In current setting where use of plastic bags is rampant.. it is not safe to be a turtle.. nice poems all the same ;)

MULAN said...

imran: turtle tipu je suka senyum.. turtles yg saya jumpa kat sipadan, semua masam2...

MULAN said...

ayah wan: very true.. tapi kalau dah rezeki di situ, redha lah kita camna suasana sekeliling itu.. ajal maut hanya Yang Esa mengetahui..

ps: depa ni tak pandai2 nak buang plastik/sampah kat tempat sepatutnya..

penDragon said...

nk pinjam poem "REMEMBER TO FORGET" tu, boleh tak Mulan?

MULAN said...

pendragon: amik laa.. kita pon amik kat tenet..

Lili said...

Love this poem! ;)

MULAN said...

lili: me too...