Thursday, June 2, 2011

SORONG PAPAN, TARIK PAPAN...

Banyaknya kadang...
Lain yang dirancang, lain yang datang.... 
Lain yang dipinta, lain yang  tiba... 
Lain yang kita mau, lain yang berlaku...


Percaya Qada' & Qadar adalah wajibnya... 
Juga percaya dugaan Yang Esa..
Tatkala dah tua, masih terpaksa mengikut kata..
Tatkala makin berusia, asyik kena beralah saja..
*
Katanya, "tolong lah dia, kesian lah mereka..."
Juga yang membisu seribu bahasa..
Habis, diri ini siapa yang amik kira...
Hati ini siapa lah mendengarnya...
*
Tatkala susah, kita dicarinya...
Tatkala senang, siapa lah kita di mata mereka...
*

Fashion Designer Drawing Clothing Images

Hari ini banyaknya terjadi,
Kisah sedih merundung diri,
Baju kat TAILOR tak siap lagi,
Dah hantar awal tahun lagi...
*
Lain ditempah, lain yang jadi,
Nak marah pon tak sampai hati,
Tapi kan itu amanah diberi...
*
Patut lah marah nya ARWAH AKI,
Katanya tukang jahit takleh dipercayai,
Kata baju boleh siap, tapi mungkir janji...
*
Walo gitu, namun di hati,
Kerja mereka bukan lah easy,
Terkadang ada emergency,
Pelanggan tetap harus dihormati....
HABIS..... SIAPA AKU NI....?????
*

Huwaaa.. Tolong lah siap baju tu.... Ada wedding nanti..
Huwaaa.. Tolong lah paham perasaan aku... Aku pon ada hati..

19 comments:

Ila said...

siannya..pegilah marah..pelanggan kan always right

zino said...

beli ready made senang hehe

penDragon said...

Mulan: I tempah kt kuantan je....Tahu tak kedai jahit nyonya cina "Tokio" yg kt atas KFC jln besar kt benteng tu? Kalau janji seminggu mmg dia boleh siap dlm masa seminggu...sedap pakai. Tapi mmg dia letak upah yg mahal...tapi I x kisah sbb service dia bagus. Lagi satu kalau nk murah sket I tempah kt kedai jahit "Sri Tanjung" kt terminal makmur...nyonya cina jugak ni...upah dia ok...x mahal sgt. Tapi kadang2 gaduh jugak I dgn dia sbb ckp x serupa bikin...janji siap pada date yg dia bagi tu, sekali bila nk pegi amik, x siap2 lagi...kena sabar sikit dgn dia ni...jahitan ok jugak..sedap pakai..

Acik Erna said...

MULAN..memang sakit hati kalau dah berbulan2 hantar tak siap2 lagi..

b.r.u.t.a.l.s.o.l.o said...

salam akak akak
nanti kalau mau sound tukang jahit tersebut ajak gua

jijiebenzaliff said...

hehe..saba je la..wt else can we do?(:

wahida said...

la....awat la tailor tu buat baju hang lagu tu? adeh la...

jom kita bakor dia nak?

wahida said...

eh, ko tak follow aku lagi eh?

MULAN said...

ila: kat rumah rasa nak marah, bila sampai sana kesian la pulak.. tapi geram jugak rasanya..

MULAN said...

zino: saiz takde utk badang mcm saya ni.. hehee... bahu besar sgt.. susah nak cari yg padan.. kena repair jgk..

MULAN said...

pendragon: ooohhhh tq tq... nak cari tailor tu nanti... kalo balik ktn senang anta je..

MULAN said...

acik erna: betol sangat tu...

MULAN said...

brutalsolo: hokey... kita set masa nanti ya.. hehehe..

MULAN said...

jijie: me no so sabar one... senang marah, senang naik hangin nya, senang nangis, senang kena tipu pon ya... hehehe...

MULAN said...

wahida: rasa nak nangis je masa balik dari kedai jahit tu... sedey ada, geram ada.. semua ada... tapi sbb sesuai punya pasal.. terpaksa ku pendam duka..

blogspot ni memamg kacau bilau laa ni.. dah follow ari tu, pesal tak keluar2.. dah dah.. dah follow dah.. hehehee..

aNIe said...

Mulan... akak ni lagiklah... jenis tak pandai nak marah... baju tak siap...diam... baju tak sedap pakai...diam aje... pakai aje walaupun tak sedap... kadang baju untuk tahun ni...tahun depan baru siap...

Patutlah tailor selalu pijak kepala akak...huhuhu

MULAN said...

kak anie: depa sokmo buat muka kesian.. hilang rasa kita nak marah... tapi dalam hati Tuhan je tau... ggrrrr....

gedek! said...

Wow!

Tema & header baru!

Semangat baru...?

MULAN said...

gedek: kalo dah jenis cepat bosan, gini la ropa nya... kena sokmo semangat baru.. baru seronok..