Sunday, March 13, 2011

RESTORAN SERI BETONG

Alhamdulillah.. Diberi peluang oleh Yang Maha Esa untuk menikmati masakan yang asli, lauk2 kampung di Pahang..


Nah.. amik 1/2 pinggan nasi.. Penoh lauk keliling..


Sambal Ikan Selayang Bakar.... Ikan tu ditumbuk2.. Ada rasa masam, masin, manis.. Lengkap lah rasanya.. Nak tanya Chef situ, segan lah pulak.. 


Sambal Ikan Bilis Tempoyak dengan Jering.. Lazat berzat..


Sambal Hitam (Ikan Bilis + Belimbing Besi) dan Sambal Tempoyak.. Yumm yumm..


Masak Lemak Rebung..


Gulai Nenas + Ikan Masin.. 
*
Dah jumpa segala jenis sambal tu, tak hengat nak capai Sambal Belacan.. Sorry aaahh, Sambal Belacan.. Hang dah jatoh tangga ke bawah2 tu..
Restoran ni terletak di Batu 5, Jalan Gambang.. Dekat umah mak je.. Lokasinya selepas Dewan Mat Kilau dan sebelum KIPSAS..

10 comments:

kayteeze said...

Alaahai... dah terliur kita dibuatnya!

penDragon said...

hokey! kami akan bergerak ke sana nanti!!

puspawangi said...

amboi...sampai nasi pun tenggelam sembunyi bawah lauk pauk.

Izariza said...

serius air liurku bergumpal-gumpal dalam molot bila tengok lauk-pauk ni :D

my messy kitchen said...

aaaahhh..makanannya semua mengairah kan hahahaha....
nak sekeeett!!!

MULAN said...

kak tie: lauk kampung semua amat meliurkan.. kan kan..

MULAN said...

pendragon: sila kan... makan jgn tak hengat donia tau..

MULAN said...

puspawangi: geram dgn lauk2 dia, tu yg amik nasi sikit je.. yumm yumm..

MULAN said...

iza: sampai saat ni masih terngiang2 tekak dok ingat lauk2 tu tau..

MULAN said...

messykitchen: iya bu elly.. amat ghairah makanannya.. tapi jauh di kuantan...