Tuesday, March 8, 2011

MUSANG OOHH MUSANG..

Mr Z tak balik keje lagi.. Dah dekat pukul 10 mlm ni.. Entah ngapa, plant shutdown ke, turnaround ke..? Mungkin lah sebab dia dok pakai coverall kompeni tu pi keje..  Dia tak pernah nak citer, kita pon malas nak tanya... Tapi tengah seghiau ni.. Dok bunyi macam2 kat atas atap rumah ni.. Macam KISAH LAMA ni.. Dulu pon asal nya ingat musang kaki empat kat atas atap rumah ni, ropanya musang kaki dua.. Dok curi copper wire.. Ni pon lemas dengan budak2 ni sebab takmo berenggang.. Keje sekolah tak siap lagi.. 


Musang ni ke..


Atau musang ni..?


Atau yang ni ke..??
(Foto > Google)


Mixer berputar lagi.. 2 loyang kek dalam oben silih berganti.. Heheh... Senang tak yah basuh teruk2 sebab ada orang tolong bersihkan untuk Fasa Pertama.. Fasa Ke-Dua baru guna sabun.. Tak sempat nak masak jugak sebab pi Kemaman lepas sekolah, hantar budak ada kelas lain.. Beli 2 bungkus Mihun Sup kat Kedai Nyamuk Kemaman.. Cukup lah untuk 4 molot.. Sebab sebungkus pon banyak sunggoh..


Ni keje pagi tadi... Yey yey... Syabas.. Siap jahit, tapi tak sempat sembat lengan & bawah baju... Banyak bebenor panggilan talipon...

10 comments:

kayteeze said...

Ishh...
Takut gak!
Memang lebih takut pada orang dari binatang ni. Cuba buat bising-bising biar yang kat atas tu takut dan lari....

aNIe said...

Mulan berjaya menjahit baju...wah! Salute lah kat mulan...

gedek! said...

Kaki empat = MUsang

Kali dua = MUlan

Jangan marah... pakcik orang tua cuba nak berseloroh...

Ila said...

bolehlah belajar buat baju nanti ni...hehehe

KakNi (CikNi Ahnie) said...

Bestnyer dapat buat baju kurung sendiri... saya dah lama tak buat, skill pun dah hilang...

MULAN said...

kak tie: siling rumah ni 14 kaki agaknya.. tinggi bebenor.. tak tau musang tu dengar ke tak... tapi takut laa..

MULAN said...

kak anie: ha ah, berjaya jgk jahit baju tu.. tak sangka ni.. hahaa..

MULAN said...

gedek: kaki dua ni takut sbb tak tau yg kat atas atap tu kaki dua or kaki empat.. hahaa...

MULAN said...

ila: isshhh.. pi cari cikgu yg bertauliah la.. buat malu kompeni je..

MULAN said...

cikni: ni takde skill.. pakat gunting ukur2 macam jigsaw puzzle je... toksah tengok dekat.. herot metot..