Saturday, March 12, 2011

INNALILLAH

Everyone here wonders.. 
-Monsoon telah pon tamat
-Kenapa hujan berterusan lebat
-Ombak mengganas dengan hebat
-Air laut menghempas dengan kuat
-Laut China Selatan dilihat dahsyat


(Khamis 10 Mac 2011 > 6.30pm)
*
-Dapat merasa kecewa anak2ku ini
-Bersama kawan, ku tegaskan diri
-Izinkan menyentuh air di hujung kaki
-Di gigi ombak yang ganas ini
-Rasa yang pelik menghantui hati
-Kenapa terjadi sebegini
-Tengkujuh sudah berlalu pergi


-Maka berganjaklah kami
-Dari ombak yang ganas tadi
-Ke tempat yang tidak risaukan hati
-Main lah kalian sepuas diri..


Jumaat 11 Mac 2011 > 2pm
(photo > reuters)
*
-Rupanya ini akan terjadi
-Kepada bumi yang dicintai
-Malapetaka yakni TSUNAMI
-Tanpa amaran walaupun sekali
-Merosakkan semua tanpa ada hati
-Menghancurkan semua berkali-kali
-Pada Yang Esa kita tangisi
-Ampun kan dosa pada diri
-Agar IMAN teguh di hati
-Walau apa jua terjadi..

15 comments:

mamasita said...

Memang menyedihkan apa yang berlaku di Jepun.
I baru balik from TC..ombak tinggi dan berkabus..
Tapi ada jugak yang main2 didalam air di tepi2..alahai..they all tak tahu ker?

an15 said...

masa tsunami 2004, ada mak kawan ni pegi picnic kat PD. nampak air tetiba jd gelap and surut tgh laut. nasib baik dia tak jd nak mandi, sebab lepas tu terus tsunami.

an15 said...

masa tsunami 2004, ada mak kawan ni pegi picnic kat PD. nampak air tetiba jd gelap and surut tgh laut. nasib baik dia tak jd nak mandi, sebab lepas tu terus tsunami.

Sizuka said...

it saddened me to watch the videos of the tragedy. bila Allah turunkan bencana, walau sekukuh mana sekali pun bangunan, rumah, tak ubah seperti busut semut di timpa banjir.

Lili said...

I'm with Shidah...
Ketentuan dan kekuasaan Allah dapat kita lihat di mana-mana. Tapi, antara kita sedar dengan tidak saja.

I'm saddened all the the same...

zarin said...

memang sedihkan bila tengok what had happened in japan.
sedih sangat

kayteeze said...

Kat sini (hulu) pun hujan... dah 3 hari berturut-turut, hari ni paling teruk. Rasa nak demam, kak tie tak tahan sejuk.

MULAN said...

mamasita: eeyy.. sini dengar ombak kuat pon dah takut..

MULAN said...

anis: kalau yg pelik2 tu, macam ada yang tak kena je kan.. that day pon hati memans tak sedap.. macam tarzan i dok jerit to the kids tak kasi sentuh air pon..

MULAN said...

sizuka: true.. sedih sangat...

MULAN said...

lili: betol lili... kita patut bersyukur banyak2 kan..

MULAN said...

zarin: rasa takut jugak.. kalau2 lah terjadi pada kita.. nauzubillah..

MULAN said...

kak tie: bukan rumah tei pantai je, area rumah mak pon ujan lebat sampai penoh longkang.. tapi suka sebab sejok..

Kak Anie said...

Mulan..segalanya itu kehendak ALLAH... Nauzubillah...semoga bencana seperti itu tidak melanda negara kita...

MULAN said...

kak anie: amin.. moga kita dilindungi Nya..