Sunday, March 20, 2011

BIARLAH RAYA LAMBAT LAGI PUN


Hari Raya lambat lagi,
Tapi hati tak boleh nanti..


Hampir tersengguk daku menanti,
Untuk merebus nasi impit ini...


Bukak semua buku resipi,
Tengok bahan berhati-hati..


Sebab nanti kalau tak jadi,
Nyonya ini panas hati..


Sekarang Nyonya ini suka hati,
Sebab RENDANG AYAM sudah jadi,
Untuk menu dinner family...
*
Makan dengan gelojoh sekali,
Ampun dan maaf siapa yang ke sini,
Sebab RENDANG tak dapat nak dikongsi....

15 comments:

penDragon said...

hantar sini sikit!

arep_lockermonth said...

sedapnyer!!!!

an15 said...

tepek la resepi rendang tu kak. dang saya praktis before sambut raya thn ni :)

an15 said...

tepek la resepi rendang tu kak. dang saya praktis before sambut raya thn ni :)

DrSinga said...

pre Raya ketupat pelestik ..
Raya nanti make sure yang ori ya !!

en_me said...

sodappnyerr makk.. ehehe

aNIe said...

Alamak...terliur tgk rendang...

Mulan...akak suka makan ketupat dengan sambal bilis...

MOH KEMBARA said...

Salam Yong Mulan, ajernyer dengki! Sib baik akak dah balik, buleh gak selongkar memana cari rendang. Nanti kita contact-contact ya!

MULAN said...

pendragon: mai amik laa... ada 3 ketol je lagi.. frozen.. hahaa...

MULAN said...

arep: boleh la untuk makan sekelorga... tok kita masak lagi sedap..

MULAN said...

anis: ok ok.. nnti kita tempek resipi..

MULAN said...

drsinga: tu laaa.. yg ori kena tunggu raya nnti.. sape la nak tolong ayam ketupat untuk makan 4 molot ni... hehe..

MULAN said...

enme: sodap yang mak masak lagi laaa...

MULAN said...

kak anie: ha aahh... ketupat dgn sambal bilis pon sedap kan..

MULAN said...

mohkembara: jgn tak selongkar... rendang kat perak lagi sedap yong..!!