Wednesday, February 2, 2011

KELAM & KENCANG

Angin kencang, langit kelam..
Orang sini kata lepas Raya China, 
langit kembali terang.. 
Kalau ikut amalan Geografi, 
begitu lah kira2nya.. 
Hujung tahun selalu dikaitkan 
dengan monsoon di Pantai Timur.. 
Tapi apa2 pon, semua dari Yang Maha Esa..


Jam 11pagi.. Berarak mendung kelabu..


Yang pasti, perot mesti jua diisi...
Dinner malam tadi punya versi..
Mee Kari untuk keluarga seisi..

10 comments:

kayteeze said...

Uwaaa..........

Favourite kak tie tu...

Mintak semangkuk ! Ada lagi tak ?

DrSinga said...

KL panas 2 hari ni!!

MULAN said...

kak tie: adohai... udah lecen laa... kak tie lambat 10 minit je... hehee... lenkali mai sini, kita masak lagi..

MULAN said...

dr singa: sini ujan jgk sikit2 tapi angin kuat sunggoh..

Izariza said...

Musim hujan skrg dah tak ikut 'jadual' kan .. baru semalam saya telefon mak di Kemaman, katanya hujan turun macam musim bah kala dulu-dulu ... ohh rindu pulak zaman budak2 dulu, main air banjir di Binjai! :D

MOH KEMBARA said...

Salam Mulan, waaah me kari! Akak bawak meggi jer ke Istanbul, bila rindu makan bersup, bukak satu tp guna flavour separuh jer. Rumah tepi laut eh...best nyer!

aNIe said...

Mulan...bestnya mee kari... alamak...mengidam lah pulak...tgk pulak memalam ni...berkeroncong perut ni...

MULAN said...

iza: betol tu.. hujan dah tak kira musim sangat...

MULAN said...

moh kembara: nanti kalau akak sampai rumah saya, kita jamu mi kari ya.. insyA..

MULAN said...

kak anie: alaaa... kak ani masak lagi sedap.. sure kak anie tgh busy kan nak kendori tu.. moga smooth semuanya..