Wednesday, March 26, 2008

LINE DANCE...

A Line Dance is a formation dance in which a group of people dance in one or more lines (British English, "rows"), executing the same movements.. For more details about Line Dance, click here...

Ni lah antara aktiviti paling lama yang saya telah ikut semasa di Vietnam. I remember 10 years ago, few frens invited me to join Line Dancing ni, "Jom la, semua ladies je, takde guys langsung. Strictly for ladies je tau..!! Dalam hati, "apa ke jadahnya nak ber-LION DANCE ni...." Kah kah kah, orang kampung ni memang la tak tau langsung bab2 menari ni. Apa lagi LION DANCE. Nak ke terloncat2 macam naga?? Then after 2 years, one of my close frens dragged me. Dia ni sokmo2 la ikutnya. Saya segan la sebab sorang2 je yang pakai tudung. Eh tak, ada Kak Ima from Singapore jugak but she left for good after 1 month I followed the group. Hah, lepas tu jadi gian la pulak. Yang seronoknya, ada jugak yang datang tu, yang tua2 tau, above 60s lol..!! Syok gak, jangan tak tau dok terpijak kaki orang berkali2 tak terkira la pulak.. Nasib mokcik2 nab tak saman aku..!! Apa2 pon, bukan menari sangat, exercise kaki yang sihat sangat ni sebenornya. 1st time tu toksah cerita la, balik tergolek atas katil, kaki jadi berat macam balak. Penat giler, apa taknya kalu non stop 1 1/2 jam....!! Tapi seronok, FOC pulak tu. Dulu je kami bayar USD 1 sorang utk sewa small hall..

Ni antara favourite saya (tapi bukan group saya).. tengok lah ~ 

Haaa.. kan saya kata bukan nari loncat2 atas kayu macam tarian naga tu.. Yang ni best jugak, kat sekolah Zharif dulu selalu American kids yang perform Line Dance semasa UN Day every year. Ya la kan, asal usul pon dari tempat depa.. Happy watching, dari yang cilik.. 





Ni la kenkawan Line Dance saya.. I'll never forget Keiko Imai for her hardwork, hardship etc.. nak cari tempat untuk aktiviti ni memang la sakit. She'll never accept any $$ for teaching. Dia sokmo kata, "I'll take money for Japanese lesson because I have qualification for that, but Line Dance, I dont have any certificate. I dont have the right to accept any $$. I just love to learn & to share with everyone.." Bagus betol Jepun ni.. kalu semua orang tak kedekut ilmu (lain2 la) macam dia ni, aman damai dunia kan.. Actually aktiviti ni dok bawah ILV Group (International Ladies in Vietnam). Tak jadi member pon saya ni, cuma ikut aktiviti2 je.. He he, malas nak commit.. tapi depa sokmo call jugak..

11 comments:

ADIEJIN said...

wa tak leh ikut line dance. Nampak cam monyet jer kalau wa dancing...memang buruks.

silversarina said...

akak ingat lion dance, line dance.. syok jugak kan... you tak nak ajar orang kerteh dan kemaman ke line dance ni .. boleh akak join, akak menari tak buruks macam pemgiken atas tu...hihi.

MULAN said...

adiejin: ini bukan salsa la bro.. nak kena perfect2 tu. wa ingat camtu gak dulu, tapi rupanya macam kawat askar je. just that ada muzik & slow sikit.. ha ha..

kak rina: heeee.. saya bukan lah orangnya utk mengajar tapi keiko present kat saya cd line dance yang depa dok jual for charity.. saya buat sendiri kat umah je.. berpeluh jugak sejam..

simah said...

tak mau la tengok line dance mulan aja... yg penting we all nak tengok mulan sendiri dance!! *wink*...

rasanyaaa ada chance tak we all tengok?????? :0)

rindu wei u lama tak update... tapi biasa la.. bila ada urusan..nak masuk blogsphere ni susah... just jgn lupakan we all udah ..

arsaili said...

isk3...active gak kak mulan nih

-akuni- said...

Mulan, sekali tengok line dance tu macam Pocho Pocho yang popular kat sini... cuma tarian pocho pocho tu lagunya lagu siam... mak saya pun selalu pergi senam dengan tarian pocho pocho. Kat office saya pun. Tapi saya susah sikit nak ikut step nya, asyik salah je... heheheh

Kak Elle said...

bab tu lah badam slim melim eh mulan..active sgt tu line dance some with 36 -50 steps...

nurazzah8 said...

mulannn....apa khabar? lama tak menjenguk sini ... akak rasa sejak Mulan balik Malaysia...
hurm...bgmn duk Kerteh? seronok? ke sunyi? tapi dekat dgn silver sarina dan maklang kan... mesti seronok kalau jumpa...
teringin nak pergi sana tpi tak tau entah bila...

zino said...

bagus jugak tu sambil beriadah sambil dapat ramai kawan.. yg penting networking tu..

ZLAA said...

Mulan, macam best je line dancing tu. Dia menari dlm line je ke? Kat Msia tak join apa2 dancing ke?

MULAN said...

simah: eh eh.. kalu saya nari, serupa mcm adijin cakap tu. we all buat indoor, strictly for ladies utk catch up wth each other & exercise la..

arsaili: mana yg rasa ok tu, saya ikut la.. tak ektip sgt pon..

akuni: weehh.. pocho2 tu kena gelek2 byk woooo... tidak la daku, takut tergolek je kang..

kak elle: yg 64 steps pun we all dah buat.. susah jugak tp elok utk otak yg dah karat ni.. fun jugak sambil exercise..

kak azzah: seronok la balik sini.. makan bagai nak rak.. meh la sini..

zino: beriadah sambil berkawan2..

zlaa: yup.. ine dance tu in a line.. sini ada activity aerobic which is "saya tak larat la.." ha ha.. malas tu..